Niemal rok bez tramwajów na poznańskich Ratajach. Miasto ogłosiło dziś przetarg na przebudowę torowiska na tak zwanym Górnym Tarasie dzielnicy. Prace ruszą w wakacje, ale prawdziwe utrudnienia zaczną się od przyszłego roku. Ich przedsmak już teraz mogą poczuć mieszkańcy Winograd.

Remont pętli na poznańskich Winogradach może przypominać spiralę absurdów: mimo, że od ponad tygodnia nie wjeżdża tu żaden tramwaj, a pasażerowie kilku dużych osiedli są skazani na tkwiące w korkach autobusy, to na placu budowy - pustki... To dopiero początek poważnych utrudnień komunikacyjnych w Poznaniu. Miasto ogłosiło właśnie przetarg na gruntowną przebudowę torowiska biegnącego przez Górny Taras Rataj. Chodzi o odcinek od ulicy Kórnickiej do osiedla Lecha i dalej - w stronę Ronda Żegrze. Ze względu dojazd do zajezdni tramwajowej na Franowie, inwestycja musi być podzielona na etapy, a prace ruszą najpierw na tym drugim fragmencie.

Zanim jednak na Ratajach pojawią się nowoczesne tramwaje, najpierw pojawią się utrudnienia. Remont zacznie się w wakacje. Wtedy też swoje trasy zmieni część linii, a na remontowanym odcinku kursować będzie tramwaj wahadłowy, który w przyszłym roku zastąpią autobusy. Mieszkańcy tej części Poznania bez tramwaju zostaną niemal przez cały przyszły rok. Mimo to urzędnicy zapewniają, że problemów nie będzie. Choć patrząc tylko na liczbę kursujących tu tramwajów, w te deklaracje - trudno uwierzyć. To już ostatni dzwonek na gruntowny remont. Tory nie były tu przebudowywane od ponad 30 lat. Dzięki bieżącym naprawom wytrzymały kilka lat dłużej niż powinny. Choć prawdopodobnie mogłyby jeszcze dłużej, gdyby miasto lepiej planowało inwestycje, na co zwraca uwagę opozycja w Radzie Miasta,

Przy okazji przebudowy torowiska, zaczną się przymiarki do przedłużenia linii tramwajowej wzdłuż ulicy Unii Lubelskiej. Na razie nie wiadomo - ile będzie kosztować ta inwestycja i przebudowa torowiska na Ratajach. Mimo to miasto chwali się wzrostem wydatków na remonty - w tym roku wyda na nie 25 milionów złotych, czyli niewiele więcej niż rok temu. Za te pieniądze uda się między innymi przebudować trakcje na Dębcu, wymienić tory na ulicy Hetmańskiej i na samym skrzyżowaniu Hetmańskiej z Głogowską. Wszystkie remonty torowisk, które planuje przeprowadzić miasto, mają się skończyć do września.


OBEJRZYJ CAŁY TELESKOP, 12.03.2018, GODZ. 18:30