Władze Poznania tryumfalnie, ale bez specjalnej uroczystości obwieszczają koniec bardzo długiej przebudowy Kaponiery.
Nowy i zarazem najniższy poziom Kaponiery z peronami dla „Pestki” dostał właśnie od powiatowego inspektora nadzoru budowlanego pozwolenie na użytkowanie.
Od jutra rana, oprócz tramwaju nr 12, na podziemnej Kaponierze zatrzymają się też tramwaje linii numer 14 i 19. Próg tramwajów niskopodłogowych nieco wystaje ponad poziom nowego peronu. Dla miejskiego inwestora to jednak nie jest wada.
Na peronach zainstalowano za to wiele informacyjnych znaków oraz udogodnień dla niepełnosprawnych.
Obok peronu w kierunku do dworca będą też sklepy. Na razie świecą pustkami. Urzędnicy ogłaszają dopiero przetarg na wynajem sklepów.
Również później będzie otwarty podziemny parking, ZKZL szuka dla niego zarządcy. Jeszcze w tym miesiącu ruszy punkt klientów ZTM na poziomie - 1. Jeszcze bardziej zmieni się też zewnętrzny wygląd ronda.
Przebudowa Kaponiery kosztowała 360 milionów złotych.