Autobusy są wyposażone w elektryczny napęd, monitoring, klimatyzację, uchwyty dla rowerów, biletomaty, funkcję przyklęku i rampy dla niepełnosprawnych. To wszystko ma zagwarantować czystość powietrza i komfort pasażerów. Pojazdy będą przyjazne dla środowiska i tanie w eksploatacji.
Dzięki zastosowaniu napędu hybrydowego - czyli połączenia silnika spalinowego oraz napędu elektrycznego - udało się zredukować zużycie paliwa o ponad 20 procent
- objaśnia dyrektor sprzedaży Solaris Andrzej Sienkiewicz.
To już kolejne kupione przez gminę Swarzędz hybrydowe autobusy. Mają one zachęcić jeszcze więcej osób do korzystania z komunikacji miejskiej. Zwłaszcza, że mieszkańcy mogą liczyć na wiele ulg.
Z bezpłatnych przejazdów korzystają uczniowie, studenci, mieszkańcy od 60. roku życia i wszyscy, którzy posiadają bilet kolejowy i chcą udać się na węzeł przesiadkowy w Kobylnicy albo w Swarzędzu, podróżują za darmo
- podkreśla burmistrz Swarzędza Marian Szkudlarek.
Niebawem ruszy też budowa nowoczesnej, ekologicznie ogrzewanej dyspozytorni oraz miejsca garażowania i serwisowania autobusów. W planach jest też budowa ścieżek rowerowych i montaż LED-owego oświetlenia na ul. Transportowej. To droga łącząca Swarzędz z Poznaniem.
Będziemy czekali teraz na Poznań, żeby ta ulica także i tam została zmodernizowana. Takie wnioski wysłaliśmy do prezydenta miasta Poznania
- mówi zastępca burmistrza Swarzędza Grzegorz Taterka.
Hybrydowe autobusy wyjadą na drogi za kilka dni.
Musimy jeszcze wgrać oprogramowanie dotyczące biletomatów i zainstalować CB radia po to, żeby kierowcy mogli się komunikować z dyspozytorem dostępnym na bazie
- tłumaczy zastępca burmistrza Swarzędza Tomasz Zwoliński.
Na inwestycje w komunikację miejską w Swarzędzu gmina przeznaczy do przyszłego roku ponad 37 milionów złotych. Ponad 13 milionów to pieniądze z Unii Europejskiej.