Członek zarządu PKP PLK Arnold Bresch w czasie poniedziałkowej wizyty na placu budowy podkreślił, że dodatkowy peron na głównej stacji w Poznaniu poprawi dostęp do kolei.
Inwestycja zwiększy sprawność i atrakcyjność podróży pociągiem zarówno w codziennych dojazdach do szkoły i pracy, jak i podróżach dalekobieżnych. Przedsięwzięcie wpisuje się w działania PKP PLK związane ze zwiększaniem roli kolei w aglomeracjach
– wskazał Bresch.
Nowy, zadaszony peron będzie miał ponad 400 metrów długości i zostanie wyposażony w ruchome schody, windę, ławki i jasne oświetlenie. Przebudowa układu torowego, dobudowa toru oraz rozjazdów po wschodniej stronie stacji zapewnią sprawną obsługę pociągów.
W rozbudowywanym przejściu podziemnym pod stacją wykonano dotąd 70 procent prac konstrukcyjno-budowlanych. PKP PLK wydłuży je o 250 metrów, co ma ułatwić przemieszczanie się podróżnych.
Dzięki windom z tunelu na nowy peron i do budynku dworca, dogodny dostęp do kolei zyskają wszyscy podróżni
– zapewnił Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK.
Przy budowie nowego peronu i rozbudowie przejścia podziemnego codziennie pracuje kilkadziesiąt osób. Wykorzystano już niemal 90 betoniarek, czyli około 800 metrów sześciennych betonu. Do zbrojenia użyto 30 ton stali. Z placu budowy wywieziono blisko 900 wywrotek ziemi – to około 14 tysięcy ton
– dodał Śledziński.
Prace budowlane na stacji Poznań Główny rozpoczęły się we wrześniu 2019 roku. Inwestycja jest warta około 108 milionów złotych. Według zapewnień PKP PLK, prace budowlane zakończą się w połowie 2022 roku.