Polska ma swoje pięć minut, co widać między innymi po ruchu turystycznym w Internecie. Blogerzy podróżnicy z całego świata są zachwyceni Polską i zachęcają innych do zapoznania się z naszym krajem.
Oczywiście (...) źródła internetowe mają najmocniejszy przekaz, bo pokazują to, jaki jest rzeczywisty obraz
– mówi Przemysław Marczewski z Polskiej Organizacji Turystycznej.
Taki impuls przyda się po latach kryzysów spowodowanych pandemią, a także wojną tuż za naszymi granicami, która najpierw spowolniła rozwój branży, a potem zmieniła panujące w niej zasady.
Zmieniają się trendy w tym, w jaki sposób obsługiwać tego turystę, jaką ofertę dla niego przygotowywać, czym jest najbardziej zainteresowany i zmienia się też sprzedaż usług turystycznych
– tłumaczy dyrektor Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej Artur Krysztofiak.
O tych trendach rozmawiano na corocznej konferencji Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej. Spotkanie pod nazwą „Turysta 2023” to okazja do podsumowania zakończonego niedawno sezonu w oparciu twarde dane obłożenia hoteli.
Ten sezon pomimo, iż był trudny dla branży turystycznej np. nad morzem, o tyle branża turystyczna w Wielkopolsce ma się świetnie. W hotelach biznesowych, w centrum miasta mamy bardzo duże obłożenie, dlatego że turystyka biznesowa odrodziła się już po pandemii, po kryzysie związanym z wojną
– dodaje.
Turystyka biznesowa to tylko jedna z gałęzi wielkopolskiej turystyki. Nasz region oferuje także zgoła inne atrakcje.
Niektórym wystarczy odrobina innego powietrza, inni potrzebują dodatkowych atrakcji. Organizatorzy tych atrakcji, nawet o tak ustalonej renomie jak Zamek Kórnicki, muszą, chociażby poprzez takie spotkania, stawiać na rozwój, by sprostać rosnącym wymaganiom turystów.
Kórnik jest przykładem miejsca czerpiącego profity z wewnętrznego ruchu turystycznego. Spora część jego gości to mieszkańcy powiatu i województwa. Beneficjentów takiego ruchu może być więcej, bo w Polsce drzemią jeszcze niewykorzystane pokłady turystycznego potencjału.
Skoro turyści zagraniczni doceniają nasze piękno, chcą tu przyjeżdżać, to tym bardziej my powinniśmy korzystać z tego, co mamy, z tych wszystkich atrakcji turystycznych, z produktów turystycznych, również z tych miejsc nieodkrytych
– podsumowuje Marczewski.