Ta branża w Wielkopolsce ma się świetnie

Szymon Woźniak/ARB 2023-10-26  |  Wielkopolska
UDOSTĘPNIJ:
Wielkopolska Organizacja Turystyczna, turystyka Wielkopolska, atrakcje (fot. Wielkopolska Organizacja Turystyczna/Facebook)
Nasz region przyciąga turystów – proponuje im wiele atrakcji i piękne krajobrazy. Wielkopolska Organizacja Turystyczna podsumowała miniony sezon turystyczny.

Polska ma swoje pięć minut, co widać między innymi po ruchu turystycznym w Internecie. Blogerzy podróżnicy z całego świata są zachwyceni Polską i zachęcają innych do zapoznania się z naszym krajem.

Oczywiście (...) źródła internetowe mają najmocniejszy przekaz, bo pokazują to, jaki jest rzeczywisty obraz

– mówi Przemysław Marczewski z Polskiej Organizacji Turystycznej. 

 

Taki impuls przyda się po latach kryzysów spowodowanych pandemią, a także wojną tuż za naszymi granicami, która najpierw spowolniła rozwój branży, a potem zmieniła panujące w niej zasady.

Zmieniają się trendy w tym, w jaki sposób obsługiwać tego turystę, jaką ofertę dla niego przygotowywać, czym jest najbardziej zainteresowany i zmienia się też sprzedaż usług turystycznych

2f8b964f4ced437c8bad7e0c59165620.png

Fani tej atrakcji będą zawiedzeni

– tłumaczy dyrektor Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej Artur Krysztofiak.

 

O tych trendach rozmawiano na corocznej konferencji Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej. Spotkanie pod nazwą „Turysta 2023” to okazja do podsumowania zakończonego niedawno sezonu w oparciu twarde dane obłożenia hoteli.


Ten sezon pomimo, iż był trudny dla branży turystycznej np. nad morzem, o tyle branża turystyczna w Wielkopolsce ma się świetnie. W hotelach biznesowych, w centrum miasta mamy bardzo duże obłożenie, dlatego że turystyka biznesowa odrodziła się już po pandemii, po kryzysie związanym z wojną

– dodaje. 

 

Turystyka biznesowa to tylko jedna z gałęzi wielkopolskiej turystyki. Nasz region oferuje także zgoła inne atrakcje.

 

Niektórym wystarczy odrobina innego powietrza, inni potrzebują dodatkowych atrakcji. Organizatorzy tych atrakcji, nawet o tak ustalonej renomie jak Zamek Kórnicki, muszą, chociażby poprzez takie spotkania, stawiać na rozwój, by sprostać rosnącym wymaganiom turystów.

 

Kórnik jest przykładem miejsca czerpiącego profity z wewnętrznego ruchu turystycznego. Spora część jego gości to mieszkańcy powiatu i województwa. Beneficjentów takiego ruchu może być więcej, bo w Polsce drzemią jeszcze niewykorzystane pokłady turystycznego potencjału.

Skoro turyści zagraniczni doceniają nasze piękno, chcą tu przyjeżdżać, to tym bardziej my powinniśmy korzystać z tego, co mamy, z tych wszystkich atrakcji turystycznych, z produktów turystycznych, również z tych miejsc nieodkrytych

– podsumowuje Marczewski. 


OBEJRZYJ CAŁY TELESKOP, 26.10.2023, GODZ. 18:30